Måndag

Då var man hemma från skolan. Jag fick träffa Olivia igen efter mer än 3 veckor, hon hade blivit väldigt brun! Jag kände mig som ett lik i jämförelse. Jag läste upp min fantasyberättelse på 2603 ord inför klassen, då jag var fädrig så sov alla typ, vilket får mig att tänka på Bedtime Stories, min berättelse var en bra godnattsaga! Min lärare avgudar mig, eller inte riktigt, men hon sa: Åh! Vilken bra berättelse du har skrivit! Jag blir alldeles matt när jag lyssnar! Jag tror vi har en författare i klassen! Och sen till en annans berättelse: Bra...
Jag har också gjort färdigt instuderingsfrågorna om stormaktstiden. Den där Kristinas beslut tyckte jag var lite konstigt. Avgå tronen för att bli katolik? Nä! Jag är hellre drottning än att flytta till Rom och bli polare med påven.
Tillsammans med Olivia gjorde jag om NO-lektionen till en Musik-lektion. Eller vi var färdiga så vi började imitera Elvis Presley istället, eller nåt.. Ikväll blir det att fara på möte med basketlaget, men jag har lite dåligt samvete att jag far och käkar fika där istället för att fara på löpträning med fotbollslaget, men ajja! Jag har ju ändå fotbollsträning imorron! Då var det inlägget färdigt, ha det!

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Klart din lärare måste vara impad. Att du är 12 år och skriver så här bra är otroligt!! :)



..och ja, jag skall hälsa på min underbara dotter sen. :D

2009-04-20 @ 16:15:34
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
:

Taskiga kommentarer tas bort!
Här kan du lämna ditt meddelande:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?br />
E-postadress: (bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback