Måndag

Tjenare! Då var man hemma från skolan igen! Visst, jag hade hellre stannat i Avidsjaur å spelat basket resten av mit liv men det går inte för sig! Hmm, dagen har väl varit som vanligt. Första lektionen var Svenska, så jag skrev på min fantasyberättelse, jag har faktiskt skrivit 1850 ord på fyra lektioner, å med alla mellanslag å kommatecken så har jag skrivit 9979. Visst är jag duktig?

Efter Svenska lektionen var det rast, då ringde Olivia från Thailand, hon verkade ha de jättebra, och jag blir avundsjuk, vill oxå till värmen! Är så trött på klimatet här i norrbotten att jag tror jag spyr! Men men, there's nothing I can do, eller nåt..
Efter rasten var det matteprov MEN det har jag redan gjort för länge sen så jag fick jobba med Fantasyarbetet. Sen hade vi Spanska, jadu, min spanska lärare är allt för rolig! Och jag vet vad pyjamas heter på spanska. la pijamas, eller nåt sånt..
Vi körde hänga gubbe oxå och då sa Anja (spanskaläraren) att det var fyra bokstäver i ordet, och ordet var Adios, vad är hon för lärare egentligen? En gång gav hon oss franskaläxa istället för spanska, men det märkte hon så då fick vi ingen läxa.

Sen var det lunch, stenpotatis med stenköttbullar, eller ja.. Båda två var lika hårda, väldigt hårda..
Vi hade lunchrast och sen var det dags för NO, men jag, Olivia och Josefine har gjort färdigt vårat arbete så det blev åter igen att skriva på min berättelse, men jag tappade snabbt intresset för det så då läste jag ut min bänkbok istället. Efter NO så var det SO, vi fick titta på en film om Stormaktstiden. Det är såå interesant att få reda på vad Gustav Adolf den andra hade på sig för kläder då hans polare hittade honom död (han hade endast tre underskjortor å sina skor på sig). Men vem vet, man kanske behöver få sånt info, men jag fattar inte varför hans kalsonger blev stulna, vem vill ha använda kallisipper?

Efter So så slutade skoldagen men jag fick stanna kvar i 20min för att pappa inte hämtade mig förrän halv tre. Sen kom jag hem och fixade lite käk å sen bänkade jag mig framför datan, ska på fotbollsträning ikväll, det blir skoj! Bye <3

Dagens outfit: Mjukisbyxor, svart linne, grå trekvartsärmad tröja.
Hår: Uppsatt i en knut och brunt hårband.

Kommentarer
:

Taskiga kommentarer tas bort!
Här kan du lämna ditt meddelande:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?br />
E-postadress: (bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback