Hemma igen

Tja! Då var man hemma igen då. Cyklade hem idag, och sen då jag cyklade upp för "helvetsebacken" blev jag sjukt förbannad. Bredvid mig på bilvägen susade bilar förbi medan jag slet som ett djur, jag började sjunga:

Jag har en cykel
En cykel som är blank
Kanske du också har
En cyckel som är blank
Nej, för du sitter ju i en porcé
Så du har nog inte
någon cykel
Någon cykel

Förbipaserande tittade konstig på mig, men det gjorde iallafall mig gladare, tills mamma susade förbi med bilen och tutade, Thanks mum! Ikväll blir det fotbollsträning, sen imorron har vi ledigt från skolan, för det är operation dagsverket, man ska skänka 200 kr till Afganistan, fast man måste jobba för pengarna också, barnarbete nivet? Ajja, jag ska iallafall hjälpa till med att kratta gården. Förresten, idag har vi fått labba för första gången! Jag vet, jag är lite knäpp, men jag tycker att det periodiska systemet är roligt! Väldigt smart uppbyggt också. Idag pratade vi dock bara om atomer, protner, neutroneloch elektroner. Fast vi fick faktiskt se då våran lärare visade vissa grundämnens reaktion mot vatten, det började brinna ;) Ska ta och fixa lite saker nu, bye!

Kommentarer
Postat av: kajsa

ok

2009-05-05 @ 18:08:08
URL: http://wonderme.blogg.se/
Postat av: Linda

justja, operation dagsverke brukade vi med göra.. jag fick roa mig med att slava i trädgården (nåja) under en dag.. men man slipper skolan iaf!



haha, de borde vara glada med någon som sjunger lite trevligt när de kör förbi dig ;)

2009-05-05 @ 18:47:53
URL: http://lillyz.blogg.se/
:

Taskiga kommentarer tas bort!
Här kan du lämna ditt meddelande:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?br />
E-postadress: (bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback