Prao

Tja! Nu har jag kommit hem från två fartfyllda dagar, jag har nämligen praoat på ett dagis med Olivia, tisdag till onsdag, jag ska berätta lite kort om båda dagarna:

Tisdag
Dagen började med att jag for till Olivia och lämnade av mina saker, sen gick vi tillsammans till dagiset. I början var alla väldigt blyga så jag och OLivia satt tillsammans med en ettåring vid namn Alvin, sen började några andra också våga sig fram. Innan rasten klädde jag på Vilma, det var faktiskt första gången jag klädde på någon annan än mig själv, nån gång måste vara det första. På rasten så åkte vi madrass, det började med att det bara var Ronja och Tilda som åkte på oss, men sen kom fler och fler så tillslut var det fem ungar på varje madrass, 6 med mig och Olivia, det var jobbigt kan jag lova!Efter rasten så hade jag och Olivia lunch så vi gick till Olivia och åt risgrynsgröt, sen gick vi tillbaka och då var det vilostund, men det blev inte så mycket vila. Efter vilostunden så var det lekstund, jag och Olivia fick gå iväg till personalrummet och fika, mumsmums x) Sen gick vi tillbaka och småttingarna hade mellamål, sen var den praodagen slut, vi gick hem till Olivia och åt middag, vi tittade lite på TV och bara chillade lite, sen gick vi och la oss och kollade på Peter Pan! Man blir ju lite barnslig av att vara med småbarn en hel dag ;D Sen släckte vi lampan och skulle sova.

Onsdag
Olivia väckte mig vid 7-tiden då hon skulle gå och duscha, trots att vi började kl 9. Men jag pallrade mig upp och började klä på mig, sen åt vi lite frukost och sen gick vi bara omkring och var rastlösa, då var klockan 8.00, vi tittade lite på TV innan vi gick iväg mot dagiset. Först så var det typ lekstund, vi lekte lite med barnen sen var det rast, vi åkte lite madrass och sen gick vi typ omkring med barnen hängande på oss. Jag och Olivia gick och åt plättar hos Olivia, sen gick vi tillbaka och då var det vilostund, killen som låg brevid mig var väldigt jobbig, han typ pickade på mig hela tiden och skrattade, men men.. Efter deet så var det lekstund, , alla ville rida på mina och Olivias axlar xD
Vi var där en halvtimmelängre för skojsskull.
Vi gick hem till Olivia och jag packade mina saker, pappa hämtade mig och nu sitter jag här framför datan och ska snart på träning, nu ska jag börja byta opm så hejdå! <3

Kommentarer
:

Taskiga kommentarer tas bort!
Här kan du lämna ditt meddelande:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?br />
E-postadress: (bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback