Borta bra men hemma bäst

Hej allihopa! Nu är jag tillbaka! Fjällvistelesn har varit väldigt trevlig, men skoterföret var dock åt h*lvete. Det har varit väldigt finty väder, men kanske FÖR fint väder. Att köra på isen var som att köra i vatten. Väldigt blött. Jag körde fast ordentligt med lill ETn. Jag orkar inte berätta exakt allt. Men lite info ska ni allt få ;)

Jag har fått en fisk. Fast vi släppte ner den i hålet igen.
Jag har kört fast. En gång dök hela skotern i snödrivan.
Jag har varit på ett samiskt dop/bröllop, den saken var ganska intressant faktiskt.
Vi var väl ca 30 pers som var på fjället och hade kommit dit för att kolla då Lo döptes. Men hennes föräldrar gifte sig samtidigt. Ingen fattade någonting då prästen sa "vi har samlats här vigsel" eller nåt sånt. Först trodde jag att han sa fel, men så var det tydligen inte. Dessutom var hela grejen som sagt var samiskt. Men efter dom hade gift sig så döptes lilla Lo. En otroligt söt unge.

Några saker jag har lärt mig under resan:
1. Att sova i en pytteliten stuga med endast ett rum med sin familj, ingen bra idé.
2. Samiska låter som finska
3. Kör inte tvärs över ett annat djupt skoterspår då föret är väldigt mjukt.
4. Man får väldigt ont i röven av att sitta i en bil i 5 timmar.

Jag lägger snart in bilder.

Kommentarer
:

Taskiga kommentarer tas bort!
Här kan du lämna ditt meddelande:

Namn:
Ska jag komma ihåg dig?br />
E-postadress: (bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback